Algemene voorwaarden

HotelMoment.nl raadt haar bezoekers aan onderstaande algemene voorwaarden nauwkeurig door te lezen, voordat gebruik wordt gemaakt van de website HotelMoment.nl. Bij gebruik van deze site gaat de lezer akkoord met onze voorwaarden. Afwijkingen op deze voorwaarden zijn slechts bindend na schriftelijk akkoord van HotelMoment.nl.

1. Arrangementen en hotelovernachtingen

De hotelovernachtingen en hotelarrangementen worden door de hotels zelf aangeboden. HotelMoment.nl deelt deze informatie over de hotels om de bezoeker te helpen een hotelovernachting of een hotelarrangement te boeken. Deze website is uitsluitend bedoeld om haar websitegebruiker te informeren over praktische informatie over hotels en alert te maken op aantrekkelijke (tijdelijke) aanbiedingen. HotelMoment is in feite een verzamelpunt van informatie en acties en functioneert als platform om haar websitegebruiker naar de juiste partner door te verwijzen.
Op de gehele website van HotelMoment worden de arrangement- en/of actieprijzen per persoon gecommuniceerd. Dit is de prijs per persoon op basis van een tweepersoonsverblijf van de kamer. Bij veel arrangementen en acties geldt er ook een zogenaamde eenpersoonsprijs welke vaak lager is dan de totaalprijs van de kamer waar twee gasten verblijven. Echter zijn het de hotels die dit beslissen. Daar houdt HotelMoment zich aan.

2. Leeftijd

Om reizen te boeken bij onze partners dien je minstens 18 jaar oud te zijn. De partners zijn degenen die verplicht zijn dit te controleren.

3. Privacy

HotelMoment.nl respecteert en beschermt de privacy van haar bezoeker. Je kan onze website bezoeken zonder mee te delen wie je bent of informatie over jezelf te verschaffen. In onze Privacy Verklaring wordt uitgelegd dat er situaties mogelijk zijn waarbij wij informatie van jou nodig hebben en waarom wij dit van jou nodig hebben.

4. Boeken

Het reserveren van een reis gebeurt niet via HotelMoment.nl, maar via de partner waar HotelMoment mee samenwerkt.
Een uitzondering hierop is dat HotelMoment zelf via een ander platform diverse hotelvoucheracties organiseert. Dan zal de boeking gebeuren via HotelMoment. Om een boeking volledig af te ronden kunnen onze partners vragen naar persoonlijke gegevens om jou zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Reserveringsbevestigingen, vragen over de boeking, wijzigingen en annuleringen lopen ook via onze partners en niet via HotelMoment. HotelMoment.nl stelt haar partners met zorg samen en steekt veel energie om de betrouwbaarheid te waarborgen. Echter zal HotelMoment nooit verantwoordelijk gehouden kunnen woorden indien een partner misbruikt maakt met jouw gegevens.

5. Betalen

5.1 Betalingsbeleid

Bij de meeste hotels betaal je het volledige reserveringsbedrag (inclusief eventuele reserveringskosten) aan het hotel bij het in- of uitchecken. Het kan ook zijn dat je een aanbetaling of de volledige betaling doet bij onze partner. Hoe dit gaat en welke betalingsmethodes er worden aangeboden, kun je vinden op de websites van de partner. Wederom lopen betalingen nooit via HotelMoment.nl.

5.2 Creditcard

Het kan voorkomen dat er om een creditcardgarantie wordt gevraagd om de reservering te verzekeren. Het hotel brengt nooit vooraf kosten in rekening op de creditcard. De creditcard kan gepreautoriseerd worden om er zeker van te zijn dat de creditcard geldig is en/of dat het limiet toereikend is. Na deze autorisatie staat dit bedrag weer volledig tot uw beschikking. Het hotel mag alleen kosten in rekening brengen op de creditcard als jij je niet houdt aan de annuleringsvoorwaarden, te vinden onder annuleringsvoorwaarden. De creditcard gegevens worden via een beveiligde server naar ons verstuurd, waarbij alle persoonlijke en creditcardgegevens worden versleuteld. De gebruikte coderingsmethode is de ‘Secure Socket Layer’ (SSL) technologie, die als industrienorm wordt beschouwd. Je kan dit herkennen aan het slotje op de webpagina.

6. Toeristenbelasting

Bij veel hotels en vakantieparken moet je toeristenbelasting betalen. Dit bedrag is ofwel een vast bedrag per persoon, per nacht ofwel een percentage van de reserveringswaarde. De toeristenbelasting wordt per gemeente vastgesteld en hier heeft HotelMoment geen invloed op. Wel zal HotelMoment zou via dit platform jou zo goed mogelijk proberen te informeren over de toeristenbelasting bij een accommodatie. Het kan ook voorkomen dat een gemeente geen toeristenbelasting rekent. In dit geval hoef je deze kosten dus niet te betalen. De prijzen op HotelMoment zijn altijd exclusief toeristenbelasting en worden niet berekend in de kassabon en dienen bij aankomst in het hotel te worden voldaan.

7. Wijzigingen of annuleren van een reservering

Indien je een reservering wilt wijzigen, dan kun je dit per e-mail of telefonisch doorgeven aan de partner waar je de boeking hebt gemaakt. HotelMoment.nl heeft geen inzage in de boeking. Wijzigingen zijn altijd in overleg met de touroperator of het hotel en er kunnen kosten aan verbonden zijn. Ieder hotel heeft haar eigen annuleringsvoorwaarden. Indien je de reservering annuleert of indien je niet komt opdagen (no show) dan kan het hotel annuleringskosten in rekening brengen conform de annuleringsvoorwaarden. De annuleringsvoorwaarden worden gecommuniceerd in de betaalstap tijdens het reserveringsproces en op de reserveringsbevestiging.

8. Klachten

Klachten aangaande het hotel (kamer/diner/service) kun je het beste ter plekke in het hotel melden. Het hotel kan op dat moment nog werk maken van jouw klacht, terwijl de touroperator hier achteraf niet veel meer aan kan doen. Je kunt de klacht indienen via de touroperator bij wie je boekt.

Klachten over het platform HotelMoment.nl kunnen uiterlijk 1 maand na afloop van de reservering in behandeling worden genomen. HotelMoment.nl streeft ernaar om op werkdagen binnen 48 uur de klacht in behandeling te nemen. Hiervan wordt een bevestiging verstuurd.

9. Producten uitgesloten van herroepingsrecht

Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat je geen gebruik kan maken van het recht om de producten van HotelMoment kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Na een reservering via HotelMoment.nl kun je daarom niet beroepen op het herroepingsrecht.

10. Wijziging van deze voorwaarden

HotelMoment.nl behoudt het recht de voorwaarden te wijzigen, zonder kennisgeving vooraf.

Algemene voorwaarden HotelMoment.nl versie november 2020